Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Skrapan förvandlas till musikscen

Publicerad: 4 maj 2009, 03:53
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:31

För att locka folk till butikerna och bli en naturlig och uppskattad del på Södermalm i Stockholm arrangeras under sommaren "Öppen scen". Nästa helg hålls auditions för musiker som väntar på det stora genombrottet.


Ända sedan invigningen av Skrapan på Södermalm i Stockholm 2007 har gallerian satsat på olika aktiviteter och events för att dra dit folk. Bland annat har det arrangerats flera basarer. Nu är det dags för nästa satsning som går under namnet Öppen Scen. - Gallerior ses inte med så blida ögon på Södermalm. Skrapan vill passa in och bli en naturlig del och samlingspunkt för människorna som bor där, säger Annika Sandström på mediebyrån IUM.

Vem som helst kan komma till audition nästa helg och redan har runt 50 band anmält sig. I juryn sitter musikkunniga, allt från låtskrivare, klubbarrangörer och musikjournalister. De bästa banden får en varsin spelning som kommer att äga rum varje torsdag under hela sommaren fram till september. Dessutom läggs spelningen ut på Spotify och Nöjesguidens hemsida.

"Öppen scen" marknadsförs i printannonser i gratispress, med gerillaaktiviteter och med banners och radiospottar på Spotify. Tactiq har stått för konceptet, pr och genomförande. IUM har gjort mediestrategi samt fördjupade samarbeten med Spotify och Nöjesguiden samt radiospottar. Le Bureau har gjort den kreativa utformningen.

Linus Kannerberg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev