Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Skistar bygger kopia av Mount Everest

Skistar och Ps Communication lanserar tävlingen Skistar Everest Challenge i Hammarbybacken i Stockholm.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Oktober 2014, 08:06
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:24

Ämnen i artikeln:

PS Communication

Hur känns det att bestiga toppen av Mount Everest? Den frågan vill Skistar och PS Communication ge svar på när de arrangerar eventet Skistar Everst Challenge i Hammarbybacken för första gången.

Mot bakgrund av den extremportstrend som Skistar menar råder i Sverige just nu lanserar bolaget konceptet Skistar Everest Challenge, tillsammans med äventyraren och bergsklättraren Fredrik Sträng. Han har i dag världsrekordet i att bestiga de sju högsta bergstopparna på varje kontinent i världen på snabbast tid.

– Frågan han alltid får när han föreläser är hur det känns att bestiga berget. Han kan inte förklara hur det känns. Därför bygger vi upp de sista 300 metrarna av Mount Everst, helt autentiskt, i Hammarbybacken. Alla hinder, alla snöstormar, labyrinter kommer att vara med, säger Anders Winter, sponsringsansvarig på PS Communication, till Dagens Media.

Evenemanget arrangeras i februari nästa år och de tävlande ska bestiga berget tre och en halv gång på tid. Tanken är att konceptet ska tas till svenska och norska fjällen under nästa säsong och till alperna säsongen efter.

– Det här ligger i tiden, hela extremsportstrenden. Det här är den första hinderbanan på snö, i vintermiljö. Skistar stiger ut och blir först, för dem är det ett sätt att synas och höras och visa att de är intresserade av den här typen av samarbete, säger Anders Winter.

PS Communication arbetar nu med att knyta till sig partners till eventet. Flera varumärken kopplade till vintersport är redan klara, enligt Anders Winter.

Ämnen i artikeln:

PS Communication

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.