Ska styra upp travets sponsring

Maria Guggenberger får ansvaret för hanteringen av ATG:s sponsorrättigheter.

Maria Guggenberger lämnar sin roll som vd för Sponsor- och eventföreningen efter att branschtävlingen Gyllene hjulet är avslutad den 29 mars.

Istället blir hon ansvarig för travspelbolaget ATG:s nystartade eventavdelning, som startas i samarbete med Svensk travsport.

Avdelningens syfte är att "genom affärsmässiga samarbeten skapa och genomföra evenemang och upplevelser i världsklass", skriver ATG i ett pressmeddelande.

– ATG har fantastiska rättigheter som man hittills inte har gjort så mycket åt. Travet engagerar en stor och passionerad målgrupp av spelare, säger Maria Guggenberger till dagensmedia.se.

När hon tillträder i vår ska det vara ytterligare fyra personer på plats i eventavdelningen.

– Vi ska jobba med ATG:s sponsringserbjudande utifrån ett rättighetsperspektiv och för att hitta annonsörer och sponsorer att utveckla samarbeten med, säger Maria Guggenberger.

Hon kom till Sponsrings- och eventföreningen 2008.

– Jag har varit där i fyra år. Det är en speciell situation eftersom vi är så få. Det ska bli roligt att vara med i ett större sammanhang igen.

Publicerad 2012-01-18 12.58Uppdaterad 2015-12-06 14.36

Dela artikeln: