Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Ska styra upp travets sponsring

Publicerad: 18 Januari 2012, 12:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:36

Maria Guggenberger får ansvaret för hanteringen av ATG:s sponsorrättigheter.


Ämnen i artikeln:

Sponsrings- och eventföreningenATG

Maria Guggenberger lämnar sin roll som vd för Sponsor- och eventföreningen efter att branschtävlingen Gyllene hjulet är avslutad den 29 mars.

Istället blir hon ansvarig för travspelbolaget ATG:s nystartade eventavdelning, som startas i samarbete med Svensk travsport.

Avdelningens syfte är att "genom affärsmässiga samarbeten skapa och genomföra evenemang och upplevelser i världsklass", skriver ATG i ett pressmeddelande.

– ATG har fantastiska rättigheter som man hittills inte har gjort så mycket åt. Travet engagerar en stor och passionerad målgrupp av spelare, säger Maria Guggenberger till dagensmedia.se.

När hon tillträder i vår ska det vara ytterligare fyra personer på plats i eventavdelningen.

– Vi ska jobba med ATG:s sponsringserbjudande utifrån ett rättighetsperspektiv och för att hitta annonsörer och sponsorer att utveckla samarbeten med, säger Maria Guggenberger.

Hon kom till Sponsrings- och eventföreningen 2008.

– Jag har varit där i fyra år. Det är en speciell situation eftersom vi är så få. Det ska bli roligt att vara med i ett större sammanhang igen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.