SJ och Passion Lab kan vinna europeiskt sponsringspris

Passion Labs Way Out West-kampanj för SJ är nominerat i European Sponsorship Awards.

European Sponsorship Awards arrangeras av European Sponsorship Association. Vinnarna utses vid en ceremoni i London i januari nästa år.

Passion Labs och SJ-projektet "SJ – A part of Way Out West" är nominerat i kategorin Business to consumer i European Sponsorship Awards.

– Det är ett case med fantastiska siffror och kopplingen till hållbarhet och miljötänkande matchar väldigt bra med Way Out Wests målgrupp, säger Passion Labs vd Niklas Turner Olovzon till Dagens Media.

– Att SJ dessutom har låtit Way Out West ta större plats än SJ i kommunikationen tror jag är ytterligare en framgångsfaktor. Istället för att trycka ut sin egen logga har man fokuserat på det som är viktigt för målgruppen, fortsätter han.

Förutom SJ och Passion Lab är även Gyllene Hjulet-vinnaren Teliasonera och UMG med och tävlar om att utses till Europas bästa sponsring.

Publicerad 2014-12-18 14.17Uppdaterad 2015-12-06 12.18

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: