Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Sefs ska växa med promofilm

Publicerad: 10 Oktober 2013, 04:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

Sponsrings- och eventföreningen siktar på att rekrytera nya medlemmar. Till sin hjälp tar organisationen bland annat en promofilm.


I filmen berättar bland annat Jenny Ström, Head of Brand Engagement på Swedbank, och Pär Arvered, delägare i Knut Kommunikation, om nyttan med att vara med i föreningen.

Filmen ska visas upp när Sponsrings- och Eventföreningens vd Niklas Birgetz är ute på olika talaruppdrag, vid föreningens egna seminarier och när nya medlemmar introduceras. Dessutom ska den publiceras på föreningens sajt.

– Vi vill skapa mer buzz kring föreningen. Vi har positiva siffror när det gäller utvecklingen för sponsring och event, och jag är övertygad om att upplevelsebaserad marknadsföring är framtiden, säger Niklas Birgetz till Dagens Media.

Dessutom ska filmen locka fler medlemmar till föreningen. Idag har man cirka 300 medlemmar.

– Att öka till 400 medlemmar tycker jag vore fantastiskt. Vi vill ha många fler kommuner, destinationer och arenor som medlemmar. Vi har visionen att bygga evenemangslandet Sverige och få hit stora artister och evenemang – då tror vi att en promofilm är bra att kunna visa upp.

Men filmen är bara en del i att rekrytera nya medlemmar.

– Vi behöver också bearbeta potentiella medlemmar på ett bra sätt. Behovet av kunskap och en branschorganisation som driver våra frågor är stort.

Promofilmen är producerad av Kraftfull Kommunikation. Kolla in den här.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.