Event/sponsring
SDHL lanserar ett ”prova-på-sponsorskap”
Publicerad: 2 mars 2023, 07:19
SDHL släpper ett nytt sponsorspaket.
Svenska Spel Damhockeyligan kommer i år att paketera slutspelet separat. På så sätt hoppas man att fler ska prova på sponsorskapet, där annonsören exponeras i SVT och C More under en månad.
Ämnen i artikeln:
Toppnyheter förmiddagI veckan inleds slutspelet för Svenska Spel Damhockeyligan 2022/2023. Nu står det klart att SDHL till slutspelet 2023/2024 lanserar ett ”prova-på-sponsorskap” som går under namnet ”SuperWeeks”. Bokningen till det öppnar omgående.
I exponeringspaketet, som det finns tre av, görs varumärkena synliga på läktarvepor, vinnarpodium och pokalpodium under slut- och finalspelet som sänds i SVT och C More.
Utöver de fysiska ytorna kan sponsorerna också välja ett digitalt paket där olika spelarutmärkelser exponeras på sociala medier under slutspelet.
Anledningen till att SDHL inför nästa års slutspel väljer att paketera slutspelet separat är för att fjolårets final väckte stort intresse, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef på SDHL i ett pressmeddelande.
– Som sponsor ska man se detta som ett prova-på-sponsorskap där man får omfattande exponering i SVT och i C More, som sänder slutspelet under cirka en månads tid.