Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Scania storsatsar på webb-tv

I "Young European Truck Driver" tävlar lastbilschaufförer i bränsleförbrukning och precisionskörning.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 20 April 2015, 13:29
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:04

Ämnen i artikeln:

Scania

När Scania anordnar Europafinalen av lastbilstävlingen "Young European Truck Driver" gör företaget samtidigt en jättesatsning på webb-tv. Drygt 40 personer ska arbeta med produktionen, enligt ett pressmeddelande.

– Vi har sänt live från tävlingen tidigare, men det är i en mycket större skala den här gången. Sedan vi livesände 2012 har vi fått större genomslag i sociala medier och rörlig bild fungerar bra mot de som följer oss, säger Staffan Ekengren, chef för Scania Newsdesk, till Dagens Media och fortsätter:

– Det finns ett stort intresse och online-publicering är ett effektivt sätt för oss att nå många personer globalt.

Finalen kommer att sändas direkt i Youtube live. Programledare är Sky Sport-ankaret Hayley McQueen som kommer att hålla i studiosamtal.

– Det är ett internationellt event och vi är ett globalt bolag. Därför behövde vi en programledare som kunde motsvara det, säger Staffan Ekengren och fortsätter:

– Jag är jätteglad. Det är ett stort och varumärkesbyggande event så det känns givet att vi ska satsa på kommunikationen. Det här är det största vi har gjort gällande redaktionell kommunikation i något enskilt projekt.

Vinnaren i Europafinalen av "Young European Truck Driver" får en ny Scanialastbil värd 100 000 euro.

Bakom arrangemanget står även Mediatec och Creo.

Ämnen i artikeln:

Scania

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.