Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Santa Maria sponsrar Idol

Publicerad: 12 Augusti 2013, 08:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

Kryddtillverkaren Santa Maria blir huvudsponsor till talangshowen "Idol". Syftet är att marknadsföra de nya pizzaprodukterna.


Ämnen i artikeln:

IdolTV4

Nästa måndag drar talangshowen "Idol 2013" igång i TV4. Huvudsponsor till programmet blir kryddtillverkaren Santa Maria som lanserar sin första breda kampanj för pizzaprodukter i samband med premiären.

– Idol är perfekt för oss med sin stora räckvidd och höga kontaktfrekvens i vår målgrupp. Givetvis vill vi skapa nyfikenhet kring våra nya produkter och positionera vårt varumärke men även visa fler sätt att variera Tex Mex-maten, säger Per Hållander, Sverigechef på Santa Maria i ett pressmeddelande.

Förutom tv-reklam i samband med sändningarna kommer Santa Maria att rulla ut en butikskampanj som kopplar samman kärleken till musik med kärleken till mat.

Redan nu har man smygstartat sponsorskapet genom att placera en food truck vid Idols auditioninspelningar runtom i landet.

Santa Marias Idol-kampanj i butik startar vecka 35.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

IdolTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev