Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Samsung på eventturné: "Ta klivet över kanten"

Publicerad: 18 Juni 2015, 10:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:57

Samsung i stor eventturné för att presentera sin nya bildskärm.


Ämnen i artikeln:

Passion LabSamsung

Nya Samsung Galaxy s6 Edge har en välvd bildskärm som enligt bolaget ger en "oslagbar tittarupplevelse" för användaren.

För att få fler att upptäcka den nya skärmen, som lanserades i våras, åker nu Samsung ut på en stor sommarturné tillsammans med Passion Lab.

– Syftet är framför allt att få fler att själva uppleva telefonen och ha den i sin hand. Vår insikt är att det ger en helt annan känsla än när man ser den på bild i print eller på en sajt, säger Adam Fors, nordisk marknadschef för smartphones och tablets på Samsung.

Temat på eventturnén är "Over the edge", för att sätta fokus på den nya bildskärmens annorlunda kant.

– På utsidan har produktutvecklingen av smartphones stått tämligen stilla ett tag. Vår Edge-design är ett stort steg framåt och den är definitivt här för att stanna, säger Adam Fors.

Startskottet för kampanjen sker med ett event på Sergels torg i Stockholm i nästa vecka. Förutom att testa telefonerna kan besökarna gå "over the edge" genom att hänga i en sele över kanten på Sergels torg och ta en selfie över "Plattan".

Liknande event kommer att genomföras i alla nordiska huvudstäder. Därefter fortsätter turnén under sommaren.

– På turnén kommer besökarna få möjlighet att bokstavligen ta klivet över kanten och bland annat testa hur det känns att flyga med Samsungs virtual reality-glasögon Gear VR, säger Niklas Turner Olovzon, kreativ chef på Passion Lab.

I Samsung Juice Bar kan användarna göra egen juice, och samtidigt testa känslan i telefonerna.

– När man "pushar" äpplen eller apelsiner över skärmkanten, ramlar frukter samtidigt ner i en mixer och blandas till juice, säger Niklas Turner Olovzon.

Bilder och filmer från turnén kommer att samlas på en kampanjsajt som kommer upp inom kort.

Arbetsgrupp Passion Lab

Caroline Bartholf, kundansvarig projektledare.

Niklas Turner Olovzon, creative director.

Josefine Hådell, copy.

Per Berthels, art director.

Christofer Wikmark, produktionsledare.

Daniel Hegborn och Andreas Asplund, strateg/planner.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Passion LabSamsung

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.