Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Samsung förlänger med Chelsea

Publicerad: 16 Juli 2009, 07:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Utökat samarbete innebär större möjligheter för lokala marknader som Sverige.


Samsung har varit officiell sponsor till Chelsea sedan 2005. Nu förlänger de kontraktet till och med säsongen 2012/2013. Enligt elektronikjätten innebär det förlängda kontraktet ett fördjupat samarbete. Det här innebär bland annat att Samsung får använda sig av spelare i sin marknadsföring, även på lokala marknader.

– Vi har inte haft den möjligheten förut. Det här är så nytt för oss så vi har inte tagit ställning till hur vi skulle kunna använda möjligheterna ännu, säger Mats Lövgren pr-specialist på Samsung i Norden.

Enligt Sang Heung Shin, vd för Samsung Europa, har bolaget mer än fördubblat sin omsättning de senaste fem åren i Storbritannien, mycket tack vare samarbetet med Samsung.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.