Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Så blir Mediedagen 2020

Publicerad: 1 September 2020, 08:43

Medverkar under dagen gör bland annat SR:s vd Cilla Benkö, SVT:s mediedirektör Jan Helin och Unn Edberg, vd för Vi Media.

Foto: Mattias Ahlm/SR + Janne Danielsson/SVT + Johan Jeppsson

Årets Mediedagen, som är den fjortonde i ordningen, går av stapeln den 23 september på Fotografiska i Stockholm – och programmet är späckat.


Ämnen i artikeln:

Dagens MediaMediedagen

Den 23 september är det dags för årets stora branschevent för alla som arbetar professionellt med media. Då arrangerar nämligen Dagens Media Mediedagen på Fotografiska i Stockholm.

Årets Mediedagen blir den fjortonde i ordningen. Men även om majoriteten av de medverkande är på plats kommer 2020 års upplaga, som så mycket annat just nu, att sändas digitalt.

På programmet står bland annat ett panelsamtal om mediehusens betalväggar – en diskussion som intensifierats med anledning av coronautbrottet. När bör ansvaret att informera sättas över intäktsbehovet? Och hur påverkar en eventuell betalvägg läsarnas engagemang och prenumerationsaffären? Det ska bland annat Emma Löfgren på The Local och UNT:s chefredaktör Kalle Sandhammar diskutera. 

I en annan panel debatterar SVT:s Jan Helin, Discoverys Axel Eriksson och TV4:s Viveka Hansson hur svenska broadcasters bäst bemöter förändrade medievanor och konkurrensen från internationella streamingjättar.

Modererar gör Dagens Medias redaktör Linnéa Kihlström.

– Det ska bli fantastiskt kul att leda publiken genom den här dagen. I dag är det kanske viktigare än någonsin att prata om hur vi ska tackla branschens utmaningar, men också hur vi kan se möjligheter i denna tid, säger hon och fortsätter:

– Det har varit en utmanande vår för mediebranschen. Men nu går vi in i nästa fas och då måste vi alla fundera över hur vi kan utveckla våra affärer. Och här finns mycket att lära av varandra.

Utöver panelsamtalen håller Schibsteds vd Kristin Skogen Lund en dragning om jakten på nästa stora grej. Vad letar vi efter egentligen?

Dessutom intervjuas Sveriges Radios vd Cilla Benkö om hur coronautbrottet har och kommer att påverka förtroendet för media.

Och så berättar Unn Edberg, vd för Vi Media om varför ljud är en viktig nyckel till överlevnad.

Köp biljett

Här kan du läsa mer om programmet och säkra din biljett.

Ämnen i artikeln:

Dagens MediaMediedagen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.