Event/sponsring
Så blev ”Fimpens resa” en succé för Betsson
Publicerad: 23 december 2019, 09:00
Hockeyspelaren Christian "Fimpen" Eklund i trailern för andra säsongen av Betssons serie ”Fimpens resa”.
En contentserie med en för allmänheten okänd hockeyspelare i fokus är en del av Betssons aktivering av sitt SHL-sponsorskap. Trots allmänhetens negativa inställning till spelreklam har serien blivit en succé för spelbolaget. På juldagen har säsong 2 premiär.
Förra året gick Betsson in som huvudsponsor till SHL. ”Fimpens resa” är en del av aktiveringen av sponsorskapet. I serien får tittarna följa hockeyspelaren Christian ”Fimpen” Eklund, som har gjort
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.