Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Richard Herrey: ”En dröm för mig”

Publicerad: 22 Augusti 2013, 07:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

Richard Herrey tar över som marknadschef på Vätternrundan. Ett stort idrottsintresse lockade honom till jobbet, berättar han för Dagens Media.


Richard Herrey tillträder tjänsten i början på september.

– Jag har alltid varit idrottsintresserad och spelade exempelvis division 1-fotboll en gång i tiden. För några år sedan började jag cykla när jag blev utmanad at köra Vätternrundan. Jag tycker att det är en otroligt rolig och trivsam motionssport, som passar när man är lite äldre som jag. Så när den här möjligheten öppnade sig kände jag att ”det där vill jag göra”, säger Richard Herrey.

Richard Herrey är dock mest känd som en tredjedel av 80-talsgiganterna Herrey's, som 1984 vann Eurovision Song Contest.

Hur kom du in på marknadsföring?

– Genom åren har jag jobbat mycket med företagsevent och producerat kanske 300-400 event. Sedan var jag teaterchef på Oscarsteatern och jag har drivit Golden Hits i Stockholm, där också marknadsföringen låg på mitt bord. Så för mig är det en dröm att få jobba med ett idrottsevenemang.

Vad kan du tillföra Vätternrundan?

– Det är just vanan av olika typer av event och dessutom har jag ett stort kontaktnät inom media och företagsvärlden. Jag har en passion för den här typen av evenemang och brinner för att göra det bra så att folk ska trivas.

Läs också:

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.