Rekordresultat för Minnesota

Eventbyrån Minnesota ökade byråintäkten med 41 procent under 2011. Resultatet uppgick till 5,8 miljoner kronor.

Byråintäkten landade på 25,8 miljoner kronor, att jämföra med 18,3 miljoner kronor under 2010.

Andy Pimmeshofer, vd på Minnesota, ger flera förklaringar till ökningen.

– En är att vi naturligtvis har gynnats av den generella ökningen för sponsring och event, säger han till dagensmedia.se, och fortsätter:

– En förklaring till det, som vi har funderat på, är att digitaliseringens genomslag på något sätt har bidragit till att det personliga mötet har kommit i fokus igen. Sedan blir det svårare och dyrare att nå fram med traditionell reklam, och då anses de här vägarna kanske mer effektiva.

Andy Pimmeshofer lyfter också fram byråns långa kundrelationer.

– Vi har många kunder som vi har jobbat med i sju-åtta år, och det ger en bra bas. Sen har vi förstås fantastiska medarbetare, och vi jobbar hårt varje dag.

Minnesotas totala omsättning uppgick till 73,3 (62,3) miljoner kronor. Resultatet landade på 5,8 (1,2) miljoner kronor.

Minnesota delägs sedan september 2011 av Stampen Media Partner.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

Publicerad 2012-04-13 09.09Uppdaterad 2015-12-06 14.26

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: