Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Reebok sponsrar hinderbanetävling

Publicerad: 19 November 2012, 13:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:04

Reebok går in som titelsponsor för hinderbaneloppet Tough Viking, som drivs av eventchefen David Klint.


Ämnen i artikeln:

Reebok

Dagensmedia.se har redan tidigare skrivit om att David Klint, grundare av eventbyrån BSP Marketing, sjösätter ett hinderbanelopp på Gärdet och Kungliga Djurgården i Stockholm nästa år.

Nu har hinderbaneloppet, som går under namnet Tough Viking, fått in Reebok som titelsponsor.

Sponsorskapet är en fortsättning på Reeboks samarbete med träningsprogrammet Crossfit och förhoppningen är att många av utövarna inom Crossfit ska tilltalas av hinderbanan, med dess isbad, taggtrådshinder och höga väggar.

– Det är väldigt roligt. Reebok satsar extremt mycket på Crossfit denna typ av race internationellt och vill nu få in detta i Sverige. Då har de valt att sponsra Tough Viking och det är vi så klart stolta och glada för, säger David Klint, till dagensmedia.se.

Utöver att Reebok går in som titelsponsor har Tough Viking även knutit till sig tidningen Outside som mediesponsor och träningstjänsten funbeat.se som träningspartner.

Hur har intresset från sponsorerna sett ut?

– Det ser väldigt bra ut. Vi sitter i slutförhandlingar med ytterligare sponsorer nu. Vi kommer dessutom att bli starkare när Reebok går ut med tävlingen i sina kanaler.

Tough Viking går av stapeln 1 september 2013.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Reebok

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev