Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Event/sponsring

Reebok sponsrar hinderbanetävling

Reebok går in som titelsponsor för hinderbaneloppet Tough Viking, som drivs av eventchefen David Klint.


Publicerad 2012-11-19 13:09

Ämnen i artikeln:

Reebok

Dela artikeln:

Dagensmedia.se har redan tidigare skrivit om att David Klint, grundare av eventbyrån BSP Marketing, sjösätter ett hinderbanelopp på Gärdet och Kungliga Djurgården i Stockholm nästa år.

Nu har hinderbaneloppet, som går under namnet Tough Viking, fått in Reebok som titelsponsor.

Sponsorskapet är en fortsättning på Reeboks samarbete med träningsprogrammet Crossfit och förhoppningen är att många av utövarna inom Crossfit ska tilltalas av hinderbanan, med dess isbad, taggtrådshinder och höga väggar.

– Det är väldigt roligt. Reebok satsar extremt mycket på Crossfit denna typ av race internationellt och vill nu få in detta i Sverige. Då har de valt att sponsra Tough Viking och det är vi så klart stolta och glada för, säger David Klint, till dagensmedia.se.

Utöver att Reebok går in som titelsponsor har Tough Viking även knutit till sig tidningen Outside som mediesponsor och träningstjänsten funbeat.se som träningspartner.

Hur har intresset från sponsorerna sett ut?

– Det ser väldigt bra ut. Vi sitter i slutförhandlingar med ytterligare sponsorer nu. Vi kommer dessutom att bli starkare när Reebok går ut med tävlingen i sina kanaler.

Tough Viking går av stapeln 1 september 2013.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.