Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Prides huvudsponsorer – Swedbank och Nissan

Publicerad: 9 Juni 2011, 11:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:08

Även Arbetsförmedlingen går in som sponsor och kommer synas med ett eget tält på festivalområdet.


Ämnen i artikeln:

PrideArbetsförmedlingenNissanSwedbank

Swedbank har varit sponsor till hbtq-festivalen Pride ända sedan 2003, i egenskap av festivalens bankpartner. I år går de in som huvudsponsor.

– Titeln huvudsponsor har mer att göra med att Pride förändrat sin sponsringsstruktur. Vi har investerat på samma nivå sedan 2003 och är glada att återigen kunna få stödja Pridefestivalen, säger Thomas Backteman, Swedbanks kommunikationsdirektör.

Varför är Pride ett bra sponsorobjekt för Swedbank?

– Därför att festivalen speglar våra värderingar; att värna allas lika värde oberoende, ras, kön, religion eller sexuell läggning. Sedan har sponsringen varit en god affär för oss också. Vi har fått många nya kunder och stärkt relationen med många fler.

Nissan går in som huvudsponsor tillsammans med sin återförsäljare Mobility Motors medan Arbetsförmedlingen går in på en sponsornivå under, som ”stolt partner”.

Nytt för i år är att huvudsponsorerna kommer närvara i ”Öppenhetstältet”, ett 600 kvm stort tält där även restaurangverksamhet kommer bedrivas, för att gemensamt ställa ut under veckan och diskutera temat med festivalbesökarna. Arbetsförmedlingen kommer att synas med ett eget tält på festivalområdet.

Henrik Widell


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.