Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Pride poppis bland annonsörer

Publicerad: 29 Juli 2009, 06:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

Nästan 30 procent av medlemmarna i Sveriges Annonsörer ser positivt på att synas i samband med Pride-festivalen.


Sveriges Annonsörer har tillsammans med undersökningsföretaget YouGov gjort en undersökning bland föreningensmedlemmar, för att se vilka de hetaste sommarevenemangen är.

Populäraste stället att synas på med sitt varumärke är Swedish Open. Minst populärt är Medeltidsveckan i Visby. Pride-festivalen som drog igång i dagarna placerar sig på en fjärdeplats.

Enligt undersökningen är skälet till att annonsörerna vill synas på Pride att de har sina kunder där, både befintliga och framtida. Att synas är ytterligare ett skäl till att företagen vill besöka festivalen.

Hela listan:

Skulle du kunna tänka dig att besöka något eller några av följande evenemang med ditt företag/varumärke?

Swedish Open - 38 procent

Volvo Ocean Race - 34 procent

Stockholm Jazz Festival - 34 procent

Stockholm Pride - 28 procent

Hultsfredsfestivalen - 23 procent

Match Cup Sweden - 21 procent

Gotland Runt - 19 procent

Medeltidsveckan i Visby - 12 procent

Undersökningen genomfördes under juni 2009 bland Sveriges Annonsörers medlemmar, Annonsörpanelen, i samarbete med YouGov. Resultatet bygger på svaren från 177 respondenter.

 

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.