Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Pride ökar intäkterna – trots förlorad huvudsponsor

Publicerad: 22 Juli 2010, 11:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:44

Trots att Pride tidigare i år tappade huvudsponsorn Casino Cosmopol, ökar de sponsorintäkterna – som nu uppgår till 5 miljoner kronor. Det säger Prides ordförande Pär Wiktorsson.


Ämnen i artikeln:

Stockholm PrideNissan

Som Dagensmedia.se tidigare berättat avslutade Casino Cosmopol av sitt huvudsponsorskap i våras, med hänvisning till att de istället ska satsa på sponsring av idrottsevenemang.

Fortfarande står Pride-festivalen, som drar igång på måndag, utan huvudsponsor. Men festivalen har på bara en månad fördubblat antalet sponsorer - från 10 till 21 stycken.

– Det har gått jättebra, vi har ökat våra sponsorintäkter som nu är uppe i 5 miljoner kronor, säger Pär Wiktorsson, ordförande för Stockholm Pride.

Nyaste tillskottet är Nissan och Nissan-återförsäljaren Mobility Motors som i samarbete med Pride kommer anordna tävlingar och delta i paraden.

– Det betyder jättemycket för oss att ha Nissan som sponsor, det är ett starkt varumärke som också har en förståelse för vad kärnan av Pride är.

För att marknadsföra festivalen har Pride lanserat en mobil-app som erbjuder olika tjänster, till exempel ska man kunna ta del av programmet i mobilen, skicka bilder som kommer upp på storbildsskärmarna på området och rösta på bästa ekipage i paraden.  

Therese Johansson

Ämnen i artikeln:

Stockholm PrideNissan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.