Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Pressbyråns mobila sommar

Publicerad: 15 Juli 2009, 09:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

För första gången har Pressbyrån skaffat sig en mobil butik. "Enormt uppskattat", säger Maria Isaksson, marknadsansvarig på Pressbyrån.


– För oss är tillgänglighet ett väldigt viktigt ord. Vi ska finnas där folk rör sig även när de är ute på semester, säger Maria Isaksson, marknadsansvarig kommunikation på Pressbyrån.

Pressbyrån har under sommaren funnits på plats med en mobil affär på Peace and Love, Visfestivalen i Västervik och Matchup Sweden i Marsstrand. Just nu finns de på plats under tennisveckan i Båstad och turnén abslutas på Storsjöyran. Under hösten kommer ett ytterligare arrangemang genomföras.

– Det har varit enormt uppskattat av kunderna och vi ser stora chanser för att vi kommer att göra det här igen nästa år.

Konceptet är framtaget tillsammans med byrån Studio Total. Sales Nordic har hjälp till med utformningen av den fysiska butiken. Förutom fysisk närvaro jobbar Pressbyrån på att finnas närvaran på olika sociala nätverk på nätet. Bolaget twittrar från de olika platserna de besöker och finns även på Facebook. Kampanjsajten sommar2009.com används för att samla informationen om sommarturnén.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.