måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Pressbyrån sponsrar Korpen

Publicerad: 7 februari 2012, 14:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26

Pressbyrån blir huvudsponsor åt Korpen. "Det här innebär att vi kan hjälpa och stötta varandra", säger Maria Isaksson, marknadschef på Pressbyrån.


RL

Rebecka Lindberg


Pressbyrån kommer att synas ute på Korpens arenor och i deras medlemskommunikation samtidigt som Korpen kommer att synas i deras butiker.

Dessutom planerar de olika aktiviteter inför våren, som både Petra Lindskog och Maria Isaksson än så länge vill hålla hemliga.

För ett år sedan tog Pressbyrån kontakt med Korpen.

– I en färsk varumärkesundersökning som de genomfört visade det sig att Korpen och Pressbyrån låg mycket nära varandra vad gäller till exempel kärnvärden och målgrupper, säger Petra Lindskog.

Båda parterna spår ett långsiktigt samarbete och tycker att det är viktigt att de har samma kärnvärden och budskap men också deras målgrupper har samma ålder.

– Både Korpen och Pressbyrån finns över hela landet med 400 föreningar respektive 320 butiker, säger Petra Lindskog.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev