Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Postkodlotteriet tar tillbaka Volvo

Publicerad: 29 April 2013, 14:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Volvo blir återigen sponsor till Postkodlotteriet. Därmed avslutas lotteriets samarbetet med konkurrenten BMW efter bara ett år.


Ämnen i artikeln:

PostkodlotterietVolvoTV4

Volvo har tidigare varit samarbetspartner till Postkodlotteriet, men för ett år sedan övergick Postkodlotteriet till BMW.

Men nu avslutas samarbetet mellan BMW och Postkodlotteriet – som alltså tar tillbaka sin gamla sponsor Volvo.

– Vi är väldigt nöjda med BMW, det fanns inga problem mellan oss. De har dock ingen miljöbil som motsvarar de justerade reglerna kring miljöbilar som trädde i kraft den första januari i år, säger Anders Årbrandt, marknads- och försäljningsdirektör på Postkodlotteriet, till Dagens Media.   

Volvo är nöjda med det ny-gamla samarbetet.

– Det betyder jättemycket för vårt varumärke. Postkodlotteriet är Sveriges största lotteri och deras affärsstrategi fungerar bra ihop med vårt varumärke, säger Kristian Elvefors, försäljningsdirektör på Volvo Personbilar Sverige, till Dagens Media.

Samarbetet mellan Volvo och Postkodlotteriet innebär att det varje vecka, från första maj, kommer att lottas ut en ny Volvo V60 D2 miljöbil till någon av Postkodlotteriets prenumeranter.

– Volvo är bäst när det gäller miljöbilar och med tanke på vår vision är det väldigt angeläget att ha miljöklassade bilar i vår vinstplan. Det känns helt naturligt och båda parter är mycket nöjda, säger Anders Årbrandt, Marknads- och försäljningsdirektör på Postkodlotteriet, till Dagens Media.

Dagens Media har sökt ansvarig på BMW för en kommentar.

Frida Wickberg


Ämnen i artikeln:

PostkodlotterietVolvoTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.