Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Posten väljer eventbyråer

Publicerad: 12 maj 2009, 10:48
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:31

Posten väljer PS Communication och Fieldwork som event- och sponsringsbyråer. Kommunikationsdirektören Per Mossberg flaggar nu för att Posten behöver mer kultur i sin sponsringsportfölj.


Posten inledde i början av året en pitch där fem byråer skulle göra upp om ramavtal för att bli bolagets eventbyråer.

Nu står det klart att Fieldwork och PS Commuikation plockar hem var sitt ramavtal.

- De hade bra referenser och svarade bäst på den uppgift som de fått presenterade för sig, säger Per Mossberg, kommunikationsdirektör på Posten.

Posten genomför varje år ett stort antal interna och externa event. Planering, genomförande och kreativt upplägg kring dessa, samt aktivering av Postens sponsorskap, blir det som byråerna främst ska jobba med.

I dagsläget har Posten stora sponsoråtaganden för Svenska Fotbollförbundet, STCC samt Elitserien i handboll. Per Mossberg säger att inga större förändringar av sponsorportföljen planeras innan samgåendet med danska posten är färdigt.

- Vi tittar dock hela tiden på hur vi kan få en så komplett sponsorportfölj som möjligt. Som det ser ut nu har vi mycket sport men ganska lite inom kultur- och humansponsring. Det är områden som vi kommer att titta på om vi ska öka engagemanget inom i framtiden.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.