Event/sponsring
Pop up-bar ska lansera nya Newcastle Brown Ale
Publicerad: 24 oktober 2014, 06:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:24
Newcastle Brown Ale lanserar alternativ till flaska – öppnar Burkbaren.
Under två veckor – med start i helgen – öppnar Burkbaren i Södra Teaterns lokaler, på Södermalm i Stockholm.
Pop up-baren är Newcastle Brown Ales marknadsföring av bolagets burksatsning. Sedan i höstas säljs drycken inte bara i flaska i Sverige, utan även i burk.
Burköl är lite skönare och lite mindre ansträngt, vilket är vad Newcastle Brown Ale står för, enligt Isabella Santos, marknadsansvarig för Newcastle Brown Ale.
– Avancerade cocktails i all ära, men ibland är det enkla det bästa. Burkbaren är som en skön hemmafest med grym musik och sköna människor. Newcastle Brown Ale står för "No Bollocks" och Burkbaren är precis det – mindre "fuss" och mer hjärta, säger hon till Dagens Media.
Konceptet Burkbaren är framtaget i samarbete med kommunikationsbyrån Story Relations. Premiären i dag, fredag, invigs med bland annat artisten Lorentz och dj-duon Håll Käften och Dansa.