Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Philips TV sponsrar The Color Run Night

Publicerad: 2 juni 2015, 12:38
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:59

För första gången någonsin ska nattversionen av The Color Run arrangeras i Sverige.


Förra lördagen anordnas The Color Run för andra gången i Sverige. Över 10 000 löpare deltog och nu ska konceptet utvecklas. När The Color Run Night för första gången arrangeras i Sverige kliver Philips TV in som huvudsponsor i tävlingen.

Precis som med The Color Run är det Stålmarck Live som är samarbetepartnern i Sverige.

– Vi är superstolta över att de har valt att sponsra oss och att vi ska arrangera The Color Run Night här i Stockholm. Det är stor chans att det blir första gången det arrangeras i Europa, säger Thomas Stålmarck, vd på Stålmark Live, till Dagens Media.

Även i The Color Run Night ska deltagarna få färg kastat på sig. Skillnaden är bland annat att färgen är självlysande. Något som Philips TV ska ta fasta på.

På The Color Run Night ska Philips TV visualisera deras patenterade innovation Ambilight för att bidra till en större upplevelse.

– Vi ska bland annat lysa upp eventsajten med ljus och färg så att man får den upplevelse man får när man tittar på våra tv-apparater. Vi kommer också få otroligt mycket bra content från loppet som vi sedan ska sprida i alla butiker där Philips TV släpps, säger Emelie Strand, nordisk kommunikationschef på TP Vision, till Dagens Media och fortsätter:

– Aktiveringen kommer vara på Facebook, Instagram och Youtube främst. På eventet den 11 september kommer vi visa upp våra senaste produkter i ett hang out område och kvällen kommer filmas i 4K, vilket kommer ge en häftig effekt i våra tv-apparater.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev