Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Philips tv ny sponsor till Skistar

Philips tv sponsrar Skistars nya parkkoncept "Åre Ambilight Snow Park".

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 03 Februari 2015, 11:22
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:14

Ämnen i artikeln:

Skistar

Som officiell partner till Skistar och titelsponsor till Skistars nya parkkoncept "Åre Ambilight Snow Park" vill Philips tv förstärka skidupplevelsen för utförsåkarna.

En del i aktiveringen av sponsorskapet är ett aktivitetshus – "Ambilight Hangout" – som ska fyllas med aktiviteter och tävlingar, alla samlade under hashtaggen #limitless.

Alla Skistars stugor ska också utrustas med Philips Ambilight tv. Bakom idé och koncept står kommunikationsbyrån Brand Echo.

– Det är ett drömcase för oss om arbetar strategiskt med varumärkesallianser. Utgångspunkten var parternas ömsesidiga behov av att attrahera och aktivera en ung medveten målgrupp, 18-25 år. Med parkkonceptet kan vi ta fram kampanjer och aktiviteter där en bredare målgrupp är med och både skapar och delar innehåll utifrån passionen för utförsåkning, säger Linda Häggkvist, vd på Brand Echo, i ett pressmeddelande.

I höstas gjorde Philips en viral film som visade hur några av världens bästa friåkare åkte offpist nattetid i Alaska. För att koppla samman filmen med sponsorskapet i Åre har Philips nu tagit fram ett digitalt skidspel där spelarna kan tävla nedför pister nattetid.

Reklambyrån Ahlstrand och Wållgren står bakom både filmen och spelet.

Ämnen i artikeln:

Skistar

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.