Pensionskampanj för 6 miljoner

Pensionsmyndigheten satsar på event på biograferna när man vill få folk att uppmärksamma det orange kuvertet.

Snart skickas det orange kuvertet ut till svenskarna. Då passar Pensionsmyndigheten på att gå ut med kampanjen ”Vad får jag per månad?”.

Budgeten för årets kampanj ligger på 6 miljoner kronor. För det får Pensionsmyndigheten tv-reklam, banners, sökordsannonsering, bioreklam och event på biograferna – där myndighetens personal besöker biografer i åtta städer.

– Det här är första gången som vi åker ut och träffar människor på det här sättet, säger Anna Ryberg, kommunikationsstrateg på Pensionsmyndigheten, i ett pressmeddelande.

– Genom förra årets kampanj lärde vi oss mycket om vad som fungerar och inte för att nå fram med budskapet. Nu har vi gjort några justeringar i utformning och kanalval och hoppas kunna uppnå samma goda resultat som förra året, men till en lägre kostnad.

Pensionsmyndigheten har i år valt bort dagspressannonsering, för att istället annonsera på tidningarnas sajter. Reklamfilmerna ska rulla lokalt i TV4 och i Sjuan.

Målgrupp för kampanjen är pensionssparare i åldrarna 28-54 år, huvudsakligen kvinnor.

Bakom kampanjen står Citat och Vizeum.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2013-02-12 12.03Uppdaterad 2015-12-06 13.56

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: