Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Pensionskampanj för 6 miljoner

Pensionsmyndigheten satsar på event på biograferna när man vill få folk att uppmärksamma det orange kuvertet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 12 Februari 2013, 12:03
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:56

Ämnen i artikeln:

CitatVizeum

Snart skickas det orange kuvertet ut till svenskarna. Då passar Pensionsmyndigheten på att gå ut med kampanjen ”Vad får jag per månad?”.

Budgeten för årets kampanj ligger på 6 miljoner kronor. För det får Pensionsmyndigheten tv-reklam, banners, sökordsannonsering, bioreklam och event på biograferna – där myndighetens personal besöker biografer i åtta städer.

– Det här är första gången som vi åker ut och träffar människor på det här sättet, säger Anna Ryberg, kommunikationsstrateg på Pensionsmyndigheten, i ett pressmeddelande.

– Genom förra årets kampanj lärde vi oss mycket om vad som fungerar och inte för att nå fram med budskapet. Nu har vi gjort några justeringar i utformning och kanalval och hoppas kunna uppnå samma goda resultat som förra året, men till en lägre kostnad.

Pensionsmyndigheten har i år valt bort dagspressannonsering, för att istället annonsera på tidningarnas sajter. Reklamfilmerna ska rulla lokalt i TV4 och i Sjuan.

Målgrupp för kampanjen är pensionssparare i åldrarna 28-54 år, huvudsakligen kvinnor.

Bakom kampanjen står Citat och Vizeum.

Ämnen i artikeln:

CitatVizeum

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.