Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

P&G sponsrar popstjärnans dotters födsel

Procter & Gamble sponsrar födseln av artisten Kevin Jonas dotter.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 04 Februari 2014, 13:32
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:49

Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Procter & Gamble tar sponsring till en ny nivå med sitt senaste projekt under hashtaggen #BabyJonas. Livsmedelsjättens tvättmedelsmärke Dreft var exklusiv sponsor till födseln av dottern till Kevin Jonas, medlem i gruppen Jonas Brothers. Det rapporterar flera medier.

Sponsorskapet innebar att Dreft var den som fick avslöja nyheten om födseln på Twitter och Facebook. Popstjärnan och hans fru har också twittrat om hur mycket de tycker om att använda tvättmedlet i väntan på bebisen.

Inför förlossningen twittrade Kevin Jonas bland annat: " #babyjonas is on the way!! Follow dreft for all the updates!!!!!!!!! It's showtime #thisisnotadrill "

Nyheten om att flickan var född, resulterade i 43 000 retweets, enligt Procter & Gamble själva, skriver Marketing.

Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.