Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

P&G gör snapchatkampanj under skid-VM

Hallå där... Krister Karjalainen, digitalchef på Procter & Gamble, som snapchattar från Charlotte Kallas lopp under VM i Falun i dag.


Publicerad 2015-02-24 08:36
Uppdaterad 2016-04-19 13:01

Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Dela artikeln:

Varför ska ni snapchatta?

– Vårt varumärke Oral B har sponsrat Charlotte Kalla länge och nu vill vi aktivera det under skid-VM i Falun. Vi bestämde oss för att testa Snapchat som plattform för att se hur vi kan engagera en ung målgrupp. Vi vill hylla Kalla och vill att folk ska få ta del av känslan på plats genom bilder och korta snaps från Falun och resan upp.

Har ni gjort något liknande tidigare?

– Nej det är första gången. Vi slänger oss lite ut i det här och ser hur det funkar. Vi har haft samtal med Snapchat om hur man som varumärke kan använda plattformen och göra liverapporteringar från olika event. Snapchat är en snabbväxande tjänst men vad vi känner till är det mest företag i USA som gjort Snapchatkampanjer.

Vad gör ni mer under skid-VM?

– Vi har en ganska stor marknadskampanj tillsammans med Claes Ohlson, där man kan köpa våra eltandborstar och vår tandkräm. Sen har vi inom digitala medier samarbete med MSN och Skype. Vi har också engagerat fyra bloggare i Snapchatkampanjen, däribland Ida Warg, som åker med upp till Falun.

Snapchat är en app som gör det möjligt att skicka bilder och videor till andra utan att de sparas på telefonen. Oral B:s snapchatkampanj går under hashtaggen #hejakalla, finns på kontot hejakalla och pågår hela dagen.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.