Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Event/sponsring

Orlando Wood och Tad Greenough bland gästerna i torsdagens ”Branding Talks”

Publicerad: 6 september 2021, 05:50

Tad Greenough, Lotta Mårlind, Orlando Wood och Bella Goldman gästar alla Dagens Medias och Youtubes onlineshow ”Branding Talks”.

För andra året i rad är det dags för onlineshowen ”Branding Talks” som Dagens Media gör ihop med Youtube. På torsdag klockan 11 drar sändningen i gång. Förutom den hajpade reklamforskaren Orlando Wood medverkar bland annat Nikes tidigare global marknadschef Tad Greenough och Lidls marknads- och kommunikationsdirektör Bella Goldman.


Ämnen i artikeln:

YoutubeOrlando Wood

Vad är egentligen bra reklam och hur ser framgångsreceptet ut bakom den? Att nå ut med kommersiella budskap som folk faktiskt vill ta del av och som i bästa fall också skapar nytta och nöje hos mottagarna är varje annonsörs största mål. Men hur gör man?

Torsdagen den 9 september klockan 11.00–12.00 arrangerar Dagens Media och Youtube den kostnadsfria onlineshowen ”Branding Talks” där de just nu hetaste frågorna som rör branding, kreativitet och effekt diskuteras med ett helt gäng namnkunniga gäster.

Programmet är späckat av intressanta intervjuer, heta paneldiskussioner och framgångsrika case. Bland de medverkande finns bland annat den hajpade reklamforskaren Orlando Wood som berättar om hur vi måste byta fokus från vänster till höger hjärnhalva får att få fart på kreativiteten.

Utöver det diskuterar en panel bestående av Lidls Bella Goldman, Cornelia Wangel på Volt och Googles Carl Wåreus vad som krävs som annonsör för att lyckas nå ut brett och få effekt och nytta för de pengar som spenderats.

Dessutom intervjuas Nikes tidigare global marknadschef Tad Greenough, i dag global kreativ chef på The Absolut Company, om sin syn på reklam och det nya medielandskapet.

Vill du se ”Branding Talks”? Registrera dig kostnadsfritt här. Du kommer inte att ångra dig.

Ämnen i artikeln:

YoutubeOrlando Wood

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News