Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Opel förlänger med Aftonbladet

Opels musiksamarbete med Aftonbladet fortsätter. Den här gången gäller partnerskapet musiktävlingen Rockbjörnen.

Dante Thomsen


Publicerad: 09 Juni 2014, 05:44
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:36

Ämnen i artikeln:

OpelAftonbladet

Inför Rockbjörnens 35-årsjubileum i höst instiftar musiktävlingen en ny priskategori, "Årets bästa fans", som ska hylla fansen.

Dessutom blir det en uppföljning på Aftonbladets och Opels samarbete som i vintras bland annat resulterade i webb-tv-serien "Schlagerresan".

I det nya samarbetet kommer Rockbjörnen att besöka olika festivaler och konserter i stadsbilen Opel Adam, iklädd en Rockbjörnenkostym.

Aftonbladets reporter Frida Söderlund kommer att ha sällskap av olika artister i bilen och ska träffa fansen på landets olika festivaler. Allt ska sändas på Aftonbladet TV.

– Aftonbladet har återigen ett nytänkande och ett upplägg som engagerar och det känns riktigt bra att Opel får vara en del av det. Vår lilla Opel Adam kommer att vara Rockbjörnens medhjälpare under hela sommaren, säger Pia Brunn, kommunikationschef Opel Sverige, i ett pressmeddelande.

I bloggen "Rockbjörnen backstage", en ny satsning på sociala medier, tävlar fansen samtidigt om att vinna "Årets bästa fans"-kategorin.

Rockbjörnenfesten, som direktsänds av Aftonbladet TV, går av stapeln på Gröna Lund den 28 augusti.

– Det blir en cool gala som passar in på vår målgrupp som i högsta grad är digital idag. Vår satsning på korta tv-format, en egen plattform för fansen och ett nytt upplägg för prisutdelningen är en given vidareutveckling av vårt musikpris, säger Aftonbladets nöjeschef Tobias Waldefeldt Lindner i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ:

Ämnen i artikeln:

OpelAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.