Få hela storyn
Starta din prenumeration
Event/sponsring
Publicerad: 19 Februari 2015, 12:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12
Lumene är med för tredje året i rad – de tre andra är nya huvudsponsorer till ”Let’s dance” i TV4.
Ämnen i artikeln:
TV4TV4:s långkörare ”Let’s dance” är en av de mest stabila tittarmagneterna i svensk tv.
Förra årets säsongsavslutning, i maj 2014, samlade över 2 miljoner tittare, enligt MMS.
Nu är de fyra sponsorerna klara till nya säsongen av ”Let’s dance”, som drar igång nästa fredag.
Det finska kosmetikföretaget Lumene sponsrar programmet för tredje året i rad. De tre övriga sponsorerna är Apotek Hjärtat, Leo Vegas, samt Orkla Confectionery & Snacks, som ska lyfta fram varumärkena OLW och Ballerina.
Det blir första gången som OLW och Ballerina gör något tillsammans.
– Det tycker vi är extra roligt. Vi kommer att synas tillsammans i reklam på tv men även i olika digitala kanaler såsom Facebook och Youtube. Utöver det tar vi också ut sponsorskapet i butik där alla konsumenter har möjlighet att tävla om danslektioner, säger Marcus Thollin, marknads- och innovationsdirektör på Orkla Confectionery & Snacks, i ett pressmeddelande.
Orkla Confectionery & Snacks mål är att nå ut till barnfamiljer mitt under ”fredagsmyset” – ett begrepp som OLW har lagt beslag på i sina kampanjer.
TV4 vill inte uppge hur mycket sponsorerna betalar, men tidigare säsonger har prislappen legat på runt 3 miljoner kronor per sponsor.
Med tanke på att TV4 – liksom MTG TV och SBS Discovery TV – har valt att höja reklampriserna med 16-25 procent i år torde beloppet vara högre i år.
– Vi kommenterar aldrig våra avtal, säger Anders Edholm, pressinformatör på TV4-Gruppen.
Ämnen i artikeln:
TV4