Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

OLW och Ballerina dansar ihop i TV4:s Let's dance

Publicerad: 19 Februari 2015, 12:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Lumene är med för tredje året i rad – de tre andra är nya huvudsponsorer till ”Let’s dance” i TV4.


Ämnen i artikeln:

TV4

TV4:s långkörare ”Let’s dance” är en av de mest stabila tittarmagneterna i svensk tv.

Förra årets säsongsavslutning, i maj 2014, samlade över 2 miljoner tittare, enligt MMS.

Nu är de fyra sponsorerna klara till nya säsongen av ”Let’s dance”, som drar igång nästa fredag.

Det finska kosmetikföretaget Lumene sponsrar programmet för tredje året i rad. De tre övriga sponsorerna är Apotek Hjärtat, Leo Vegas, samt Orkla Confectionery & Snacks, som ska lyfta fram varumärkena OLW och Ballerina.

Det blir första gången som OLW och Ballerina gör något tillsammans.

– Det tycker vi är extra roligt. Vi kommer att synas tillsammans i reklam på tv men även i olika digitala kanaler såsom Facebook och Youtube. Utöver det tar vi också ut sponsorskapet i butik där alla konsumenter har möjlighet att tävla om danslektioner, säger Marcus Thollin, marknads- och innovationsdirektör på Orkla Confectionery & Snacks, i ett pressmeddelande.

Orkla Confectionery & Snacks mål är att nå ut till barnfamiljer mitt under ”fredagsmyset” – ett begrepp som OLW har lagt beslag på i sina kampanjer.

TV4 vill inte uppge hur mycket sponsorerna betalar, men tidigare säsonger har prislappen legat på runt 3 miljoner kronor per sponsor.

Med tanke på att TV4 – liksom MTG TV och SBS Discovery TV – har valt att höja reklampriserna med 16-25 procent i år torde beloppet vara högre i år.

– Vi kommenterar aldrig våra avtal, säger Anders Edholm, pressinformatör på TV4-Gruppen.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.