Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Nytt uppdrag för Norrbottens Media

Publicerad: 16 Februari 2018, 07:00
Uppdaterad: 16 Februari 2018, 07:17

Li Skarin är vd på Luleå Näringsliv, Jesper Peruzzaro är projektledare på Norrbottens Media. Foto: Pressbild

Mediebolaget förstärker inom event genom att ta över Luleå Business award. "Den möjlighet som Norrbottens Media har att nå ut med nyheter och näringslivsfrågor går inte att underskatta", säger Li Skarin som är vd på Luleå Näringsliv.


Norrbottens Media har för avsikt att växa inom medieområdet i Norrbotten. Nyligen ingick bolaget ett annonssamarbete med norska schibsted, och nu presenteras nästa satsning – denna gången inom eventområdet. Norrbottens Media kommer att bli arrangör för Luleå Business award. Eventet är en näringslivssatsning, som i sin helhet lockar cirka 1200 besökare. Uppdraget har de fått från Luleå Näringsliv.

– Självklart tycker jag att det är jätteroligt. Det är helt nytt för oss men vi känner att vi har mycket att ge inom det här området, kommenterar Jesper Peruzzaro, som är ny projektledare inom event på Norrbottens Media.

Li Skarin är vd på Luleå Näringsliv:

– Norrbottens Media har under en längre tid varit en viktig mediapartner och vi är glada över att det samarbetet nu förstärks ännu mer. Den möjlighet som Norrbotten Media har att nå ut med nyheter och näringslivsfrågor går inte att underskatta, säger hon.

Mediebolaget är ägare av bland annat morgontidningarna Norrbottens-Kuriren och Norrländska Socialdemokraten. Bolaget äger även ett antal gratistidningar och en lokal affärstidning. I portfolion finns även ett produktionsbolag och ett distributionsbolag. Norrbottens Media äger också 50 procent av tryckeribolaget Tryck i Norrbotten, samt är delägare i Rix FM i Norrbotten.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.