Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

"Nyfikenhet, engagemang och hårt arbete"

Publicerad: 8 Februari 2011, 05:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Anders Forssten, marknadschef på Max, som tillsammans med hamburgerkedjans vd Richard Bergfors är nominerad till årets kommunikationsteam.


Ämnen i artikeln:

Max

Det är efter Hammer & Hanborgs årliga undersökning Kommunikatören som duon nominerats.

Du har tidigare belönats titeln "Årets marknadschef", vad är ditt framgångsrecept?

– Det finns egentligen inga hemligheter. Nyfikenhet, engagemang och hårt arbete är väl en bra startpunkt. Men det bygger på att man gör bra saker i verksamheten som man sedan lyckas kommunicera på ett bra sätt.

Hur ser mediemixen ut för 2011?

– Det är lite tidigt att säga. Vi kommer att öka våra insatser vad gäller medier och marknadsföring men vilket medie som blir vinnare är för tidigt att säga. Men det rör sig om en ganska stor ökning.

Vilka är de största utmaningarna för Max i år?

– Det är som vanligt att få fler konsumenter att besöka oss och gilla Max. Vi har ju lyckats nå ut till människor på ett bra sätt trots en hård konkurrens. Därför gäller att fortsätta kommunicera att vi har Sveriges godaste hamburgare och att vi satsar på miljö och hälsa.

Övriga nomineringar

Systembolaget, Magdalena Gerger, VD och Andris Zvejnieks, Kommunikationsdirektör

Fotografiska museet Jan Broman, VD och Per Broman, Marknad- och kommunikationsansvarig

Ericsson Hans Vestberg, VD och Henry Sténson, Kommunikationsdirektör, Helena Norrman, kommunikationschef

Visit Sweden Thomas Brühl, VD, Bo Söderström, Informationsdirektör och Maria Ziv, Marknadskommunikationsdirektör

OLW Andreas Olofsson, Country Manager och Marcus Thollin, Marknadschef

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Max

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.