Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Nya Eventum siktar på 40 miljoner

Publicerad: 29 April 2010, 08:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Eventbolaget rekryterar toppnamnet Mia Rossling.


Förra året hade eventbolaget Nya Eventum en omsättning på 20 miljoner, i år räknar man med minst en fördubbling.

Mia Rossling är Nya Eventums senaste rekrytering. Under de senaste fem åren har hon arbetat som produktionsledare, inslagsproducent och nu senast som biträdande tävlingsproducent under Melodifestivalen.

Företaget kommer att fortsätta rekryteringarna, säger vd:n Mats Ahldén.

– Det finns ett stort behov nu när Eventum växer. I nuläget är vi nio personer och vi räknar med att vara 11-12 som arbetar med Nya Eventum innan årets slut, säger han till Dagensmedia.se

Danske Bank, ICA, Jernhusen, PostkodLotteriet, Trygg-Hansa, Farsta Centrum och Pandox är några av de nya kunder som Nya Eventum arbetar för.

– Vår drömvision vore ett giftemål mellan marknadskommunikation och underhållningsbranschen. Många söker nya kanaler och kommer till oss för att utveckla sin eventverksamhet. I dag måste man bjuda på något när man bygger relationer, inte bara finnas tillgängliga, vilket många företag börjar inse. Att bygga varumärken via underhållning är både relevant och spännande, säger Mats Ahldén.

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.