Nordea väljer BSP Marketing

2010-02-17 09:38  

Nordea väljer BSP Marketing som eventbyrå till Scandinavian Masters, en tävling banken pumpar in 60 miljoner i.

Nordea kommer under en tre års period att gå in med 60 miljoner kronor i golftävlingen, och därmed bli huvudsponsor.

BSP Marketing ska nu stött Nordeas sponsringsarbete.

– Vi har arbetat med dem tidigare sen har jag följt dem ibland annat Melodifestivalen, de har ett ungt och modernt tänk, säger Tomas Björklund, sponsringschef på Nordea.

Tiden är knapp då, Nordea Tour drar igång i maj och Scandinavian Masters sätter igång i juli.

 - Vårt mål är att vi tillsammans i gruppen ska lyfta Nordea Tour och Scandinavian Masters.  Vi får ta det första året som ett provår och se hur det går, säger Tomas Björklund.

Nordea jobbar också med mediebyrån PHD och reklambyrån WW/TBWA.

 

Henrik Boman

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt