Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Nivea huvudsponsor för Metro Fashion Days

Publicerad: 26 Februari 2009, 04:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:31

Skönhetsvarumärket Nivea är huvudsponsor till Metro Fashion Days. Metros skribent Frida Fahrman frontar satsningen.


Metro Fashion Days är dels en redaktionell produkt där tidningen fokuserar på mode 11-13 mars. Det åtföljs av ett event i Stockholm, Göteborg och Malmö.

- Vår målgrupp är väldigt modeintresserade och vi vill ge dem möjlighet att ta del av de senaste trenderna, säger Lotta Karlstrand, projektledare på Metros marknadsavdelning.

Eventet besöker Stockholm och PK-huset 13-14 mars och körs samtidigt i gallerian Triangeln i Malmö. 20-21 mars gästar Metro Fashion Days Nordstan i Göteborg. Metros läsare kan bland annat bli stylade av Frida Fahrman genom att vinna en tävling, sminkade av make up-artister från Nivea, eller få sitt hår fixat.

Eventet ska marknadsföras med en kampanj i print och radiospotar i Rix FM och Energy. Kampanjen drar igång 4 mars. I spotarna hörs Frida Fahrman.

- Det här är ett tätt samarbete mellan redaktion och marknad. Vi hoppas att det ska stärka associationen till mode och Metros varumärke. Metro ska ses som en tidning som har koll på de senaste trenderna och som man väljer för att få de senaste nyheterna inom mode.

Nivea sponsrade även förra upplagan av Metro Fashion Days.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.