Nine Yars bakom loggan för handbolls-EM 2016

Kommunikationsbyrån Nine Yards som ligger bakom loggan för handbolls-EM för damer 2016.

Det är kreatörerna Maggan Rytterås och Johanna Björklund som tagit fram loggan för handbolls-EM.

Handbolls-EM för damer går av stapeln den 4-18 december och tävlingarna kommer bland annat att hållas i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Matilda Boson är marknadsansvarig för EM 2016:

– Nine Yards tog våra ord och tankar och prickade precis rätt när de formade logotyp och tagline. Jag ser fram emot att jobba vidare med logotypen de kommande två åren, det kommer vara ett sant nöje att dela den med resten av handbollsvärlden, hon i ett pressmeddelande.

Nine Yards är också ansvariga för bland annat produktion och projektledning av handbolls-EM 2016.

Nine Yards uppdrag för EM 2016 innefattar såväl kreativt som konceptuellt arbete, produktion och projektledning inför och under mästerskapet.

– Vår målsättning är att skapa mervärden för Svenska Handbollsförbundet, sponsorer, arrangörsorter och landslaget genom att ha en tydlig kommunikation samt genom att utveckla själva upplevelsen kring handbollen, före, under efter mästerskapet, i och utanför arenorna, säger Fredrik Göransson, account manager på Nine Yards, i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen

Publicerad 2014-12-08 11.45Uppdaterad 2015-12-06 12.19

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: