Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Nine Yars bakom loggan för handbolls-EM 2016

Publicerad: 8 December 2014, 11:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:19

Kommunikationsbyrån Nine Yards som ligger bakom loggan för handbolls-EM för damer 2016.


Ämnen i artikeln:

Nine Yards

Det är kreatörerna Maggan Rytterås och Johanna Björklund som tagit fram loggan för handbolls-EM.

Handbolls-EM för damer går av stapeln den 4-18 december och tävlingarna kommer bland annat att hållas i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Matilda Boson är marknadsansvarig för EM 2016:

– Nine Yards tog våra ord och tankar och prickade precis rätt när de formade logotyp och tagline. Jag ser fram emot att jobba vidare med logotypen de kommande två åren, det kommer vara ett sant nöje att dela den med resten av handbollsvärlden, hon i ett pressmeddelande.

Nine Yards är också ansvariga för bland annat produktion och projektledning av handbolls-EM 2016.

Nine Yards uppdrag för EM 2016 innefattar såväl kreativt som konceptuellt arbete, produktion och projektledning inför och under mästerskapet.

– Vår målsättning är att skapa mervärden för Svenska Handbollsförbundet, sponsorer, arrangörsorter och landslaget genom att ha en tydlig kommunikation samt genom att utveckla själva upplevelsen kring handbollen, före, under efter mästerskapet, i och utanför arenorna, säger Fredrik Göransson, account manager på Nine Yards, i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Nine Yards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.