Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Monster förvandlade Grönan till dansgolv

Publicerad: 14 Augusti 2009, 07:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

Monster och Comviq lät dansgruppen Bounce svänga sina lurviga på Gröna Lund.


Några dagar efter Michael Jacksons död började en person på Sergels Torg i Stockholm dansa till tonerna av ”Beat it”. Fler människor anslöt, och till slut var det hundratals som deltog i rytmerna.

Det hela spelades in och lades upp på Youtube. De olika filmerna har nu över 2 miljoner visningar och har citerats på bloggen perezhilton.com.

Men, så klart, var det knappast fråga om någon spontan hyllning till popikonen. Istället var det dansgruppen Bounce, dess sponsor Comviq samt rekryteringssajten Monster.com som låg bakom eventet.

- Jag hade länge pratat med Fredrik Rydman i Bounce om att göra något ihop och nu fick vi chansen, säger Stefan Rizvi, marknadschef för Monster i Skandinavien.

Igår kväll gjorde ett nytt försök med en ”flash mob”, den här gången på Gröna Lund. Totalt samlades 300 personer.

- Den här gången ville vi göra något mer lekfullt och kommersiellt, säger Stefan Rizvi.

Monsters kommunikation kretsar kring konceptet ”Ditt nya liv kallar”. Tanken är att man inte behöver vara så allvarlig bara för att det handlar om jobbsökande.

- Vi vill vara roligare än Ams och inte så allvarsamma. Men det betyder inte att vi är oseriösa, många blandar ihop allvar med seriositet, säger Stefan Rizvi.

Flash-mob-klippen är Monsters första aktiviteter inom sociala medier.

- Vi har avvaktat tidigare eftersom vi inte riktigt haft något att säga. Då känns det bättre att hålla tyst. Men det här är början på en satsning som fortsätter i höst.

Ingen byrå har varit inblandad i aktiviteterna.

Här kan du se ett klipp från Gröna Lund.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.