Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Modeakuten som ska lyfta Ellos

Publicerad: 6 Maj 2011, 14:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

En ”modeakut” mitt i Kungsträdgården. Det är Ellos senaste drag för att öka modegraden.


Ämnen i artikeln:

Jung von MattEllos

Som ett led i reklambyrån Jung von Matts uppdrag att öka Ellos ”uppfattade modegrad” genomförs nu ett stort event i Kungsträdgården i centrala Stockholm.

Under tre dagar, med start i går torsdag, erbjuder Ellos styling inför sommaren.

Kläderna plockas ur Ellos sortiment av stylister som hjälper till på plats. Fotografer dokumenterar resultatet som sedan visas upp på Ellos hemsida och Facebook.

– Genom Ellos modeakut tar vi ett steg utanför vår normala sfär inom distanshandel, genom att öppna en tillfällig fysisk butik i centrala Stockholm. Syftet var också att visa modegraden på Ellos.se, vilket stärktes via samarbetet med två av Sveriges främsta bloggerskor, Cecilia Blankens och Carolines Mode, säger Mathias Ekström, marknadsplanschef på Ellos, i ett pressmeddelande.

De som inte är peppade på att dra på sig nya paltor i Kungsträdgården kan istället tävla om expresslevererat mode på nätet. På www.ellos.se/modeakuten, finns en rad outfits hopsatta av modebloggarna Cecilia Blankens och Carolines mode. Kläderna levereras till vinnarna med expressbud inom en timme.

Arbetsgrupp hos Jung von Matt.

Jan Tallroth Projektledare

CD Johan Jäger

Operativ projektledare Louise Wikholm

Planner Leon Phang

AD Graziela Lages/Jacob von Corswant

Copy Claes Nevréus

Original Jon Palmqvist

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Jung von MattEllos

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev