Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Mjölken leder snacket inför WOW

Publicerad: 12 Augusti 2015, 12:13
Uppdaterad: 23 Maj 2016, 09:00

Way Out Wests mjölkförbud dominerar festivalsnacket i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Way out West

I morgon är det dags för årets upplaga av Göteborgsfestivalen Way Out West.

I år är havremjölksproducenten Oatly för första året huvudsponsor för festivalen, vilket innebär att festivalområdet blir i stort sett mjölkfritt.

Det så kallade har blivit en pr-succé för festivalen och Oatly. Det visar undersökningsföretaget Meltwaters genomgång av diskussionen om Way Out West i sociala medier.

Enligt Meltwaters analys är den uteblivna komjölken det ämne kring Way Out West som fått absolut störst uppmärksamhet i sociala medier under de senaste två veckorna.

Mjölkdiskussionen fick en extra skjuts när Arla i veckan drog igång en reklamkampanj i Göteborg med budskapet "Förbjuden mjölk smakar bäst".

Den mest omtalade Way Out West-aktuella artisten under de senaste två veckorna är Lauryn Hill, sedan det för ett par veckor sedan stod klart att hon skulle spela på festivalen. Även Zara Larsson och First Aid Kit har fått mycket uppmärksamhet i sociala medier, enligt Meltwater.

I redaktionella medier är dock Patti Smith den mest omskrivna artisten.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Way out West

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.