Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Minnesota får förnyat förtroende

Svenska Spels eventbyråupphandling är avgjord. Speljätten har valt fyra byråer, däribland Minnesota som därmed får förnyat förtroende.


Publicerad 2012-04-27 10:37
Uppdaterad 2015-12-06 14:24

Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:

Minnesota har jobbat med Svenska Spel i ungefär fem år. Men förutom dem tecknar också Svenska Spel ramavtal med Hansen, Creative Meetings och Step2 som strategisk eventpartner för större event.

Efter en konkurrensutsättning står det klart att Minnesota får ta hand om Svenska Spels två stora event nästa år – Ombudsgalan och Vegasgalan.

– Trots vårt långa samarbete har Minnesota hela tiden fortsatt att bidra med affärsmässig kreativitet och engagemang för en integrering av event och sponsring i vår kommunikation, säger Johan Lindvall, varumärkeschef på Svenska Spel.

Men det kan också bli fråga om ytterligare uppdrag för de valda byråerna.

– Vi tittar också på om vi ska ha en eventbyrå för våra mindre event, som interna konferenser och event kring fotbollslandskamper, eller om vi kan nyttja de större byråerna.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.