Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

MFF:s guldsponsor: "Det är jippie!"

Publicerad: 29 Oktober 2013, 14:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:58

Efter Malmö FF:s guldmatch igår hoppas sponsorn Rörläggaren att det skickar positiva signaler till andra företag.


Malmö FF spelade igår hem det allsvenska guldet till Skåne efter 0-2 mot Elfsborg. Men det var inte bara matchhjältarna Mollins, Hamad och Jansson som firade. Även VVS-firman Rörläggaren, vars logga sedan i år pryder bröstet på de himmelsblå matchtröjorna.

– Det är verkligen jippie, det tycker vi, säger marknadsansvarig på Rörläggaren Kerstin Holen till Dagens Media.

Hon kan dock inte svara på vad det innebär för Rörläggarens varumärke.

– Svårt att säga, men vi får ju helt klart stor exponering. Sen om den blir extra stor i och med guldet vet jag inte, men en liten extra kick ger det säkert, säger hon.

Rörläggaren stod klar som sponsor för MFF:s tröja inför aktuell säsong och enligt en intervju med Fotbollskanalen inför säsongen nämnde klubbens vd Per Nilsson summan för att synas på lagets tröjor.

Upp emot sex miljoner kronor.

Kerstin Holen kan inte ge exakta siffror på vad Rörläggaren betalar för bröstplatsen, som är den dyraste.

– Det är vår vd som sköter det, men jag kan ge en fingervisning på fem-sex miljoner, säger hon och tillägger:

– Men det är ju en långsiktig strategi.

Rörläggaren arbetar även med klubbens satsning på fotbollsgymnasium runt om i Skåne med yrkesinriktade studier.

– Jag hoppas att exponeringen kan skicka signaler till andra företag i liknande branscher, säger Kerstin Holen.

Gustav Thunander

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.