Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Event/sponsring

Mercedes-Benz hoppar av modeveckan

Publicerad: 30 Januari 2014, 07:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:49

Titelsponsorn Mercedes-Benz drar sig ur Stockholms modevecka.


Ämnen i artikeln:

MEC

Mercedes-Benz Fashion Week, som just avslutats i Stockholm, behöver nya sponsorer. Mercedes-Benz har dragit sig ur arrangemanget, som bilmärket namngett sedan 2010. Orsaken är att Mercedes-Benz behöver spara pengar.

Det skriver Dagens Industri.

– Det är klart att det är tråkigt att Mercedes-Benz drar sig ur, men modeveckan kommer att stå stark även utan dem, säger Christin Ericsson, projektledare på MEC, som arrangerar modeveckan tillsammans med ASFB, till tidningen.

Enligt DI har Mercedes-Benz bidragit med 7-8 miljoner kronor per år till modeveckan.

Mercedes-Benz är sedan flera år titelsponsor till en lång rad modeveckor, bland annat i New York och Paris. Det är bara i Sverige som bilmärket nu drar sig ur.

– Det är en ganska kostsam historia och vi har lokalt kommit fram till att vi kan lägga de pengarna på andra saker, säger Mercedes-Benz presskontakt Sverker Dahl, till Dagens Industri.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MEC

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.