Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Mekonomen vill att vi vågar fråga

Publicerad: 6 Oktober 2010, 10:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:36

Mekonomen klär sig i rosa skrud inför ny sponsringskampanj.


Ämnen i artikeln:

Rosa Bandet

I samband med att Mekonomen blir huvudsponsor till årets Rosa bandet-kampanj lanserar reservdelsförsäljaren en helhetskampanj med temat ”Våga fråga”.

– Vår förhoppning är att de som normalt drar sig för att ställa frågor kring bildelar och service, kanske för att det är ett område som de känner sig osäkra på, ska utamna sig själva och våga fråga oss, säger Håkan Lundstedt, vd på Mekonomen, i ett pressmeddelande.

Förutom reklamfilm i tv och tryckta annonser lanserar man även en produktlinje i rosa som bland annat innehåller rattmuffar, spolarvätska och fårskinnsplädar. Under oktober månad samlar Mekonomen in 1 krona för varje fråga om bilar som ställs och man har också tagit fram konceptet rosa service där 200 kronor per genomförd service skänks till Cancerfonden.

Bakom kampanjen ligger sponsorbyrån S&B.

– Vi ser sponsring som ett tema där man måste jobba i flera kanaler. Budskapet blir starkare då och det så vi vill jobba, säger cd:n Niklas Olovzon.

Den största utmaningen i kampanjen var enligt Niklas Olovzon att våga vara både allvarlig och humoristisk. Det gällde att ta ut svängarna utan att resultatet blev för glättigt.

– Ibland är det kanske till och mer vågat att vara allvarlig än att ha humor i sådana här sammanhang. Det är kul att Mekonomen väljer att jobba med en målgrupp som ibland är lite bortglömd i branschen, säger Niklas Olovzon.

Arbetsgrupp S&B

Kundansvarig och projektledare: Annika Lundell

CD och strateg: Niklas Olovzon

Strateg och PR: Andreas Asplund

Produktion och eventkreatör: Tobias Coorleder

AD: Peter Kaller

PR: Marko Määttä

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Rosa Bandet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.