Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Meetmasters köper Metly

Publicerad: 25 juni 2009, 12:56
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Event och kommunikationsbyrån Meetmasters köper konkurrenten Metly.


Meetmasters som omsatte 74 miljoner kronor 2008 köper Metly som omsatte 48 miljoner kronor 2007. Bolagen slås nu samman.

– Det är lite som Koenigseggs köp av Saab, säger Janne Björge som blir vd för det sammanslagna bolaget.

Meetmasters startade under 2009 upp dotterbolaget Eventavdelningen för att möta efterfrågan på paketerade event. Köpet av Metly ska stärka Meetmasters eventverksamhet ytterligare.

– Metly har 50 färdigpakterade eventerbjudanden. Det är bara att lyfta luren och ringa så är det klart. Dock finns ingen möjlighet till kundanpassning. Skulle vi göra det som Metly gör skulle det ta betydligt längre tid, förmodligen bli mer kreativt men också dyrare, säger Janne Björge. 

Hur mycket betalade ni för Metly?

– Det väljer jag helst att inte kommentera.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.