Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Meetmasters blir Nine Yards

Meetmasters byter namn till Nine Yards och breddar verksamheten från event till brand experience.

Synnöve Almer


Publicerad: 06 Oktober 2011, 06:50
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:55

Ämnen i artikeln:

Nine Yards

Eventbyrån Meetmasters, med kontor i Göteborg och Stockholm, startade 2003, men har utvecklats rejält det senaste året. Byrån har anställt 18 nya medarbetare och förändrat verksamheten.

Nu tar byrån sista steget och byter namn från Meetmasters till Nine Yards.

– Vi har befunnit oss i eventbranschen och då har det varit klockrent att heta Meetmasters även om det varit lite "corny". Nu när vi byter religion från event till "brand experience" vill vi inte bara göra det som ett event utan går hela vägen och byter namn, säger byråns vd Janne Björge.

Varför Nine Yards?

– Vi stötte på uttrycket i ett samtal med Volvo personbilar och kände att det var rätt namn för oss. Vi ska gå hela vägen och göra hela klabbet av det som inte går att köpa på stan. Vi ska jobba nära våra kunder och agera som vi heter. Vi ska gå "the whole nine yards".

Janne Björge räknar med en omsättning på drygt 120 miljoner kronor i år, jämfört med 97 miljoner kronor i fjol.

– Vi har befunnit oss ganska länge i mittfältet, men nu måste vi börja agera som den ledande byrå vi har blivit. Vi måste ta ansvar för att utveckla branschen, agera på skolorna och arbeta nära branschföreningen och kommunikationsbyråerna.

Namn- och religionsbytet firas med fest i dagarna två. Igår var det stort party på Hotell Flora i Göteborg och ikväll har festligheterna flyttat till Berns hotell i Stockholm.

– Vi har tidigare sagt att vi aldrig ska bli större än att vi kan ha en efterfest i ett dubbelrum med en dunk rödvin. Nu är vi större och firar i en massa dubbelrum med olika teman, som när efterfesten eller förfesten är som bäst, säger Janne Björge.

Ämnen i artikeln:

Nine Yards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.