Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

McDonalds blir e-sportsponsor

Publicerad: 8 November 2013, 12:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:57

I samband med lanseringen av McDonalds nya burgare McNip, går snabbmatsjätten in som sponsor till Nyheter24:s e-sportsturningering Fragbite Masters.


Ämnen i artikeln:

Nyheter24McDonalds

Bakom McNip, som är en hyllning till Counter Strike-laget Ninjas in Pyjamas (NIP), står gamern och e-sportfantasten Joel Brix.

I samband med lanseringen av gamerburgaren går McDonalds nu in som sponsor till Nyheter24-gruppens turnering Fragbite Masters.

Första matchen som sponrades av McDonalds sändes i tisdags och sågs av totalt 80 000 unika tittare. Att matjätten väljer att synas i e-sportsammanhang är ett försök att närma sig en växande målgrupp.

– E-sporten växer, så självklart är gamers viktiga för oss. Men det är också en grupp som kräver lite mer av oss som annonsörer eftersom de konsumerar media på ett annat sätt. Sponringen ser vi som ett naturligt steg i lanseringen av McNip, säger Kajsa Dahlberg, digitalchef på McDonald’s i ett pressmeddelande.

Dagens Media har sökt Kajsa Dahlberg.

Läs också:

Gustav Thunander

Ämnen i artikeln:

Nyheter24McDonalds

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.