Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Event/sponsring

Mastercard vann EM-guld i sponsring

Publicerad: 25 November 2010, 07:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:30

Igår delades European Sponsorship Awards ut vid en gala i Amsterdam. Priset i den multinationella klassen gick till Mastercard för sitt sponsorskap av Champions League. Det enda förhandsnominerade svenska bidraget fick se sig besegrat.


European Sponsorship Awards delades ut inför runt 200 personer ur den europeiska sponsringsbranschen som samlats på Heinekens Experience Center.  

Den enda svenska bidraget på kortlistan var Mercedes Benz sponsring av Stockholm Fashion Week inom kategorin ”Business to Consumer”. Men MEC Access som låg bakom aktiveringen fick se sig besegrade av mobiloperatören O2 för sin kampanj ”Be The Difference” inom irländsk rugby.

I kategorin ”Multi National ”tävlar de största sponsorskapen och juryn ansåg att Mastercards aktivering av Champions League var vinnaren i konkurrens med Castrols sponsorskap av Fifa World Cup, Allianz involvering i Paraolympic samt säkerhetsbolaget G42:s paneuropeiska kampanj ”4Teen”.

Här följer vinnarna i samtliga kategorier:

 

Business to Business

Philips and The National Theatre

 

Business to Community

British Gas Pools 4 Schools

 

Business to Community – Low budget

The AEGON Breakfast Club

 

Business to Consumer

O2 Be The Difference / Irish Rugby

 

Business to Consumer – Low Budget

(två vinnare korades)

O!Karte Riga Night Run

Specsavers - An Eye for Expertise

 

Business to Employee

BT - The Difference is You

 

Multi-National

MasterCard UEFA Champions League Sponsorship

 

Bakom European Sponsorship Awards star ESA – European Sponsorship Association.

Johan Thorén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.