Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

"Man får en helt annan respekt för komiker"

Se Minnesota och vd:n Andy Pimmeshofer i Gyllene Hjulets teaser.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Mars 2016, 13:15
Uppdaterad: 09 Mars 2016, 14:01

Ämnen i artikeln:

MinnesotaGyllene Hjulet

Varje år premierar Sponsrings & Eventföreningen de bästa svenska projekten inom sponsring och event och nu är det snart dags för Gyllene Hjulet 2016, nummer 19 i ordningen.

Som Dagens media skrev om för en vecka sedan släpper man i år totalt tre teaserfilmer för att, som Sponsrings & Eventföreningens vd Niklas Birgetz uttryckte det, "skapa en hajp kring eventet". I första filmen var det Passion Lab och vd:n Niklas Turner Olovzon som stod för skådespelarinsatsen.

Denna gång är det byrån Minnesota och vd:n Andy Pimmeshofer som är i fokus. I filmen har Andy glömt att köpa en biljett till Gyllene Hjulet och försöker desperat få Niklas Birgetz att fixa in honom på galan.

– Det var lätt att tacka ja och kul att bli utvald till detta. Vi ville sätta vår prägel på det hela och försöka få till en kul twist. Vad gör man inte för konsten. Man får en helt annan respekt för yrket komiker. Jag såg den för första gången igår och man får bjuda lite på sig själv, säger Andy Pimmeshofer.

Får vi se dig mer framför kameran i fortsättningen?

– Beroende på hur det går med denna film så får vi se vilka som hör av sig.

Minnesota startade år 2001 och omsatte 2015 74,3 miljoner kronor. Minnesota ägs av ledningen och Stampen Media Group. Några av kunderna man samarbetar med är ATG, SEB och HP.

Ämnen i artikeln:

MinnesotaGyllene Hjulet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.