Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Event/sponsring

Maja Siösteen blir Komms nya eventgeneral

Veckans Affärers eventchef Maja Siösteen blir chef för affärsområdet event och tävlingar på Komm.

Synnöve Almer


Publicerad: 16 November 2010, 09:07
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:31

Ämnen i artikeln:

Sveriges kommunikationsbyråerJessica BjurströmKommGuldägget

Veckans Affärers Maja Siösteen får ta hand om Sveriges Kommunikationsbyråers nya affärsområde event och tävlingar.

– Området blir ett nytt tydligt intäktsben för förbundet. Majas uppdrag blir inte bara att projektleda och driva event utan också att hitta nya intäktsmöjligheter inom event och tävlingar. Vi har märkt att vi får bra respons på våra evenemang när vi reser runt i landet, säger Jessica Bjurström, vd på Komm.

Guldägget blir det klart största evenemanget på Maja Siösteens bord, men inte det enda. Digge Zetterberg var projekt- och produktionsledare för Guldägget i fem år, men hon lämnar Komm för att gå till reklamskolan Berghs, som ansvarig för internationella kontakter.

– Maja Siösteen levde upp till alla kriterier jag hade satt upp för jobbet - tidigare intäktsansvar inom event, en gedigen utbildning och internationell erfarenhet - och dessutom gillade jag hennes attityd, säger Jessica Bjurström.

Maja Siösteen har en dubbel kandidatexamen i marknadsföring och reklam från University of Hartford och har bland annat arbetat med Ericssons event i New York. Hon börjar på Komm den 6 december.

– När jag såg att Digge skulle lämna Komm så tänkte jag att det skulle vara ett klockrent nästa steg för mig och hörde av mig till Jessica. Jag kan använda mina erfarenheter av event och starta en resa inom det här området på Komm, där det helt klart finns nya utvecklings- och intäktsmöjligheter, säger Maja Siösteen. 

Hon ska börja med att lyssna på medlemmarna om vad de har för behov inom området. Ett område som hon tror på att utveckla är de internationella samarbetena.

Ska ni anställa fler inom event på Komm?

– Vi behöver en produktionsledare och extra personal under Guldäggs-perioden. Min förhoppning är att organisationen kan bli större på sikt, men allt bygger på att vi får det här att rulla med nya intäkter.

Vad har du för planer för Guldägget nästa år?

– Jag måste sätta mig in i jobbet på Komm först innan jag kan sätta planer för jubileumet, men det kommer absolut att märkas att Guldägget firar 50 år, så mycket kan jag säga.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.